My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Tuesday, October 25, 2011

koleksi bacaan minggu ni...

aku masih tak bape free...
tapi sekdar membaca jer..
and paste ape aku baca....
maaf ye kawan...will be back....
bawu baik demam....keja keja.keja....zzzz


dari Imran bin Husain dia berkata, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud : “Sesungguhnya penduduk Syurga yang paling sedikit adalah wanita.” (Hadis Riwayat Muslim dan Ahmad)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud : “Aku melihat ke dalam Syurga maka aku melihat kebanyakan penghuninya adalah fuqara’ (orang-orang fakir) dan aku melihat ke dalam Neraka maka aku menyaksikan kebanyakan penghuninya adalah wanita.” (Hadis Riwayat Al- Bukhari dan Muslim)

Sabda Rasulullah s.a.w : “Allah tidak akan melihat kepada wanita yang tidak mensyukuri apa yang ada pada suaminya dan tidak merasa cukup dengannya.” (HR Nasa’i)

Sabda Rasulullah s.a.w : “Wanita yang meminta cerai pada suaminya tanpa sebab (yang syar’ie) maka haram baginya mencium wangi Syurga.” (Hadis Riwayat Abu Daud dan At-Tirmizi

Rasulullah SAW bersabda, "Akan keluar dari Neraka sesiapa yang berkata La Ilaha illallah sedangkan dalam hatinya ada kebaikan sebesar biji kacang." (HR Bukhari)

Dari Abu Said Al-Khudri r.a. bahwa Rasulullah SAW bersabda, "Setelah penduduk syurga masuk ke syurga dan penduduk neraka masuk ke neraka, maka Allah Ta'ala pun berfirman, 'Keluarkanlah dari neraka orang-orang yang dalam hatinya terdapat iman walaupun sebesar biji sawi.' Mereka pun dikeluarkan dari neraka. Hanya saja tubuh mereka telah hitam legam bagaikan arang. Oleh kerana itu, mereka dilemparkan ke sungai Haya' atau hayat (terdapat keraguan dari Imam Malik). Kemudian tubuh mereka berubah bagaikan benih yang tumbuh setelah banjir. Tidakkah engkau melihat benih tersebut tumbuh berwarna kuning dan berlipat-lipat." (Sahih Bukhari)

Sumber: http://muchlisin.blogspot.com/2011/03/hadits-22-iman-kunci-masuk-surga.html

Penjelasan tambahan: http://www.hafizfirdaus.com/ebook/HimpunanRisalah-3/Tajuk%207.htm

sumber : http://lenggangkangkung-my.blogspot.com

notakakikudibibirmu

makin belajar...
makin kita sedar byk yg kita tak tahu :)
kumbang jingga tengs singgah..

0 kritikan membina dan membinasakan:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...