My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Friday, October 7, 2011

OK not to be OK....

banyak dugaan akhirni...
tapi aku redha ketentuanMU ya ALLAH..
heppp bukan pasal putus cinta OK :P
nampaknya mr F sudah kantoi kan aku..
membaca blog nye...dan telah delete blog nya...
hurmm ok takpe...ley bygone be bygones...kan ..
i'm happy...aku bukan jenis tayang bf
biarlah org lain nak fikir apa...:)
aku tahu hidup ini...
kita tak tahu...jauh ,singkat....
aku tak mahu menyesal....
wah gouse singgah tengs :)
long time...no see.....:)
kinda misss oldies :).
yang pasti aku bahgia dengan org yang syg aku skrg...
aku percaya ALLAH menghadirkan hujan...sebab dia nak bagi pelangi....
ALHAMDULILLAH....tapi ade gak certain benda aku tak bernasib baik..
aku cuba melakukan yg terbaik....

nak kongsi...hadis
menarik...dari JAKIM

Hanya Yang Terbaik

Dari Ibnu Umar r.a katanya:Nabi s.a.w melarang menjual buah-buahan sebelum nyata baiknya. Ketika itu nabi ditanya tentang apakah yang dimaksudkan dengan ˜baik', baginda menjawab,Hendaknya buah-buahan itu tidak lagi terkena penyakit

LT : rupanya...nak berniaga pun ada yang kena patuhi :)


Hakikat Sembahyang

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya: Mana-mana muslim yang apabila masuk waktu sembahyang yang diwajibkan lalu dia pun berwudhuk dengan wudhuk yang baik, melakukan solat dengan sebaik-baiknya begitu juga dengan ruku'nya, maka sembahyang itu merupakan kafarat (memadamkan) dosa-dosanya yang telah lalu, selagi dia tidak melakukan dosa besar.

LT : sekadar ingat kan diri ini juga..




notakakikudibibirmu....
kadang aku penat...
letih tapi....
ALLAH menguji hambanya...
diberi dugaanNYA..
aku belajar...mendidik hati...
semalam layan ustazah pilihan...
menarik dapat ilmu..:)
aku suka ....

3 kritikan membina dan membinasakan:

cik dila.. said...

betoi tu.Allah tu xkan uji klu hamba2 ny xbole nk hadapiny o melebihi dri kemampuan hamba2 ny.:)

Kumbang Jingga said...

sabar ye..

Bilal binti Robah said...

be strong dear.
u never walk alone.
:)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...