My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Thursday, October 24, 2013

hari - 3 : Berperang dengan diri sendiri




apa macam syiok tak tajuk entry....
ni dah masuk ke tiga ...tanpa nasi & roti ,
no sugar & junk food , cokelat pun NO...
but then more water.....and
yesss i bercinta dengan mr T aka tandas uooolsss...
memang bukan mudah tapi yet ....pelan2 lah uooolsss...
nak cerita ni...semalam aku hampir terbabasss...
yer terbabas macam lori langgar bas giteww...
sebab dah terbiasa lepas makan mesti beli JUNK food...
(tak faham sila tanya pakcik google ai..)
bestie i wat masa ni...
sambung kisah semalam....
tetibe mahu beli junk food dekat mesin SEGERA...
dah berapa langkah...terhenti...tersentak...
nafsu mengatakan YESSS...semangat , mengata NOOOO ...
tertelan secubit roti....maaf ngak bisa makan....terlupa...
tapi setelah kira tak sampai 20 carb pun semalam....



Persepsi tempat kerja...

'' akak makan sikit betul " '' akak diet ke ? "
 " sambil sinis2...pui ...hahahah
 aku cuma membalas dengan senyum jer uoools...
dugaan paling kuat adalah kena PERLI...
oooh if only they in my SHOE...
menyampah!....biaq pi lah aku nak makan sikit ka...
bukan nak motivate kitew....
cuma reti menjatuhkan....
Sebb tu aku xramai kawan pompuan...(sbb aku dulu boyish )
benci yg mulut PUAKA...harap maklum...aku lagi PUAKA..ekekke
puaka aku sikap diam dan malas melayan..ini hidup aku..
aku yang pilih...so GET a LIFE derrr....semua dop usha bekal...
ehemmm sejak diet nih ...aku diwajibkan masak utk bekalan...
lagi SAVING ....minyak pun sikit giler...ade lah sesudu...
aku cuba lakukan induksi....2 weeks ni...untuk bagi badan aku
stabil dgn corak pemakanan atkin ni...if dah ok.....need some workouts ! yaw..
lain org lain cara....kan..heee...its never too LATE to change...



Quote for read

Quotes






Penerimaan family ...?

abah aku suke sonok gila....
yelah dia risau aku sakit macam die ekekekek....
tp tgk dia semangat supportive aku..
walaupun xsupport duit...xpelah...
aku sangat happy.....
tercabar naluri kelakian aku...
bila tgk ada yang lagi yang lebih gemuk...
jadi kuwus dgn diet ni..
why NOT aku ???
tukar mind SET..
lagipun diet nih bukan semua tak boleh makan..
telur,ikan,ayam,daging sume boleh cuma ada makanan
kena low carb itu syarat...
dan yes...minum air masak 3-4l memang memenatkan aku...
ada yang tanya kenapa nak turun berat....

takda siapa yang suruh...pun
aku yang mahu sendiri...
I'm HAPPY single gurl (belum berkahwin ;p )
and LOVED by my family dan kawan2
biar mulakan sekarang kita tengok after induksi...
sesuai ke idak diet gini...dengan badan aku..yg comellll da boom



Penerimaan diri ....

Aku cuba yang terbaik...
takda apa mustahil ...
walaupun aku ade gastrik..
diet nih galakan kan org sarapan....
dan bukan xmakan lansung..
cuma induksi dia...2weeks byk benda tak boleh makan....
termasuk buah buahan.....sekian....



p/s : takda lah nak badan sampai kering gitew...
mantap2 pun ok hahaha....

Winners feel like winners
Losers feel like losers
How do you feel?...

I’m not telling you it’s going to be easy – 
I’m telling you it’s going to be worth it.

Quote...;) for motivate!!





















reason hahah...







0 kritikan membina dan membinasakan:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...