My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Thursday, September 19, 2013

LILLAHI TA`ALA


Hidup ini...
Begitu banyak tawa dan kebahgiaan yang aku perolehi...
Tidak kurang juga airmata dan duka yang ku simpan...
Kerana ku tahu ini ujianNYA...
Selagi kita bergelar manusia....



Kekadang aku tertawa sendirian bahgianya hatiku..
Kerana nikmat dunia yang dihadiahkan..
Kekadang aku menanggis teresak-esak dan sebak...
diatas ujian yang diberikan...

Hingga suatu saat aku terlalu lelah...
Dalam meniti setiap langkah..

Yang ku aturkan....

Walaupun banyak nikmatNYA yang dihadiahkan..
Walaupun berat dugaanNYA yang diberikan....
Semuanya menjadi satu.....

Sebuah nikmat kehidupan dunia yang diberikan...
ALHAMDULILLAH...



Terasa ingin mengeluh...
namun terlalu banyak nikmat yang diberikan...
Terasa ingin meminta..
namun terlalu sedikit aku memberi kepadaNYA...
Terasa ingin mengadu seolah...
aku tidak kuat dengan apa yang diuji..
Terasa ingin meratap namun kusedar ini semua milikNYA...
Aku hanya mampu...
Mengarang sebuah tanggisan tanpa bicara ...
suara mahupun rintihan meminta kepadaNYA....
Namun airmata ini tidak segagah hati...
Aku hanya mampu menangis dalam sujudku...
Ini detik aku bersamaNYA...
Biar DIA mengerti sendiri... 
Tentang apa yang bermain kotak fikiran ini...
Mana mungkin bisa ku ungkapkan dengan kata....


kepadaNYA ...Aku pinta...
Jangan tinggalkan aku walaupun sesaat...
Tatkala diriku tidak kuat menempuh arus dunia...
Semoga aku terus tabah bertahan dengan fatamorgana duniawi ini..
Hanya keranaMU...
Ku yakin...diri MU ada...

أَشْهَدُ أَنْ لآ إِلَهَ إِلَّا الله
وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَّسُوْلُالله
Maksudnya : Aku bersaksi bahawa tiada tuhan melainkan
 Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.


Tatkala...
Terlihat langitMu yang terbentang luas..

Dapat kurasakan selaut cintaMu yang meluas...
mendakapi aku....Semoga aku tabah dalam menempuh kehidupan ini...
 “LiLlahi Ta`ala'  “kerana Allah swt”....




notakakikudibibirmu




0 kritikan membina dan membinasakan:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...