My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Thursday, March 3, 2011

SELAMAT ULANG TAHUN KE 78 TENTERA DARAT !!!


pic : NST



KUALA LUMPUR: 1march 2011 @ 1 Angkatan : Tetap Gagah Tetap Setia, itulah slogan sempena Hari Ulang Tahun Tentera Darat Ke-78. Slogan tersebut secara rasminya diisthiharkan semasa Acara Perbarisan Pembaca Perutusan Hari Ulang Tahun Tentera Ke-78 yang disempurnakan oleh Panglima Tentera Darat (PTD), Jeneral Dato’ Sri Zulkifeli bin Mohd Zin di Dataran Panglima Tentera Darat, Kem Perdana Sungai Besi, Kuala Lumpur. Tema ini terpilih kerana ia terdiri dari dua komponen iaitu visi organisasi yang diketengahkan melalui kenyataan 1 Angkatan. Manakala nilai-nilai utama yang dizahirkan Untuk mencapai visi ini dicerminkan melalui komitmen Tetap Gagah Tetap Setia. Perbarisan ini dianggotai oleh seramai 19 orang pegawai... sumber : http://army.mod.gov.my

video....




:: saya berbangga kerana menjadi seorang anak kepada pesara tentera... ::
sayang abah banyak...:)



picha : mase bufday mak
ayah LT suke wat mimik muke kan

abah kalau buat along gelak..
mesti tak henti3...
kowang boleh ke wat LT gelak????
tapi kowang LT tersenyum taw
sebab kowang sudi singgah kejap
kat sini terima kaseh ..!!!


LT paling tak suka sebab jadi anak army ni selalu pindah randah
lost contact zaman LT bukan zaman tekno cam skrg :)

aperpun itu dulu lah...
sekarang tak benci dah.....XD
:: tanpa perpisahan tiada pertemuan...::
aku tak akan jumpe bff aku tikin..



kem pertama kem perrinssen kuching SERAWAK
kem sg.udang MELAKA
kem sg.buloh tak sure kem ape...
kem paling suke kem terendak MELAKA...
org kata tuh kem paling besar kat semenanjung
best sebab ade laut kot....dalam tuh
rumah yang kitaorg duduk pulak
rumah org putih dulu2..siap bath tub tapi dah rosak lah...
berhantu???beselah kem lame.....rindu..sgt3...
sum1 nk lawat balik jejak yang LT tinggalkan
sane byk pohon SAGA taw
(klik sape yg tak taw )



kwan LT pun ramai dah kawen..jumpe camne???
terima kaseh pada FACEBOOK...dapat lah
jumpe majoriti jumpe lik:)
ALHAMDULILLAH

rindu nya dengan Truck ( tak pasti ejaan ) tentera...
LT suke gile kalau naik...balik sekolah dulu :)
agak2 diaorg masih gune lagik ke???amik
budak2 balik sekolah?????
kecuali kawan mase tadika dan sekolah rendah
kat serawak..kitaorg bukan zaman tekno...
dolu2..hp mase mule 2 aku jumpe
mase form5 ....itupun 3310...
ayah LT cume ade..MCE..dia dah keluar rumah mase remaja...
ingat lagi siang malam abah stady amik pekse MATH,B.ING...
akhirnya abah berjaya juga TAMAT dengan pangkat PEGAWAI WARREN 1
bukan mudah ye kwn3...abah kata kalau nak maju amik exam..
penuh buku reader digest (xsilap eja )
sebb aku ade tgk pakcik2 yg ajar aku kawad
macm sebaya abah tapi pangkat rendah..
abah kata dia malas amik exam....
sebut pasal tentera mesti...orang akan tanya
'' ayah awak garang tak ???"
mmg lah garang mase darah muda dulu2...
makan batang paip getah,penyapu..talipingang..name it!
selalu je kena libas dulu2..
kalau adik buat hal kakak dia pun kena....
tapi itu bukan mendera...
"sayang anak tangan- tangankan..."
menjadikan aku lebih kuat...cume kadang
bila org amik berat tertouching lah sikit
wayar2 hati akutuh.. heheh
segarang2 ayah aku dulu..
aku tak pernah membenci dia...
walaupun kuat aku menanggis...
abah tetap ayah along...
dunia akhirat ...insyaALLAH..
tanpa abah along tak mungkin ada
di muka bumi ini...
sekarang bila adik dah ramai..
abah kurang sikit tegas dia...(libas)
sbb di take over oleh aku dan angah aku...
so kowang paham lah ...aku nih singa mcm mana...
hehehe....(gelak jaat )
sekarang diorg pun dah besar.....
sekarang abah..keje bawa taxi je untuk hilangkan bosan
sape2 nak minta perkhidmatan lembah klang bagitaw lah ok...
abah kalau bosan dia akan SAKAT aku...
kalau bosan dia akan main Ps 2...
main perang2 lawan...
itulah abah aku..
abah kowang????pulak???
ape cer....heheh..





pssst :: tayar basikal,tayar keta,divider dan cengkerang teringat???::
semalam kawan LT si kacak xcident adeshh sian lah pulak...
hurmm sila jaga keshaatan kamu..ALHAMDULILLAH
takde yang kronik....tuam ape yg patut ok...!!
mesti harini lebam...!!!xkesah lah muke
teruk sikit...nyawa tu,,,penting ok....



:: i always have thought about him ::







notakakikudibibirmu

oooh Oops !
bakal BAPA MENTUA...LT...
suka ape ehh.....lalalalall ~~
sape2 nak tolong list kan????
nak jadi bakal
menantu PILIHAN
nih wink2









2 kritikan membina dan membinasakan:

Unknown said...

dia begamba macam muda mudi sekarang la..
kan suka buat muncung2 gitu..
buat muka teruja bagi..
hahha..
ayah kelakar +garang la ye??
tapi masa kita kecik2 memang la mak ayah marah sikit kita dah kata depa garang..
hehhe

myLady said...

dulu garang sgt
skrg slow sikit..
heheh...:)
tapi lt n adik no 2 je selalu kene rotan...yg bawah..slow dah :( hehe
tengs komen:)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...