My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Friday, July 8, 2011

cintai aku dengan apa adanya....



Ku sedar ku tak seberapa

Jika dibanding mereka

Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias

Hanyalah hati yang ikhlas

Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya

Mencintai aku bukan kerana rupa

Dalam waktu sedu

Dalam waktu hiba

Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya

Sanggup menerima insan tak sempurna

Atau mungkin cinta sebegitu hanya

Kisah dongeng saja


tajuk lagu : kisah dongeng

by stacy...


untuk renungan

by google..

Ketika kita bertemu orang yang tepat untuk dicintai, ketika kita

berada di tempat pada saat yang tepat. Itulah kesempatan.

Ketika kita bertemu dengan seseorang yang membuatmu tertarik. Itu

bukan pilihan, tu kesempatan.

Bertemu dalam suatu peristiwa bukanlah pilihan, itupun adalah

kesempatan.

Bila kita memutuskan untuk mencintai orang tersebut, bahkan dengan

segala kekurangannya. Itu bukan kesempatan, itu adalah pilihan.

Ketika kita memilih bersama dengan seseorang walaupun

apapun yang

terjadi. Itu adalah pilihan.

Bahkan ketika kita menyadari bahwa masih banyak

orang lain yang lebih

menarik, lebih pandai, lebih kaya daripada pasanganmu

Dan tetap memilih untuk mencintainya, itulah pilihan.

Perasaan cinta, simpatik, tertarik, datang bagai kesempatan pada

kita. Tetapi cinta sejati yang abadi adalah pilihan. Pilihan yang

kita lakukan.

Kita mungkin kebetulan bertemu pasangan jiwa kita, tetapi mencintai

dan tetap bersama pasangan jiwa kita, adalah pilihan

yang harus kita

lakukan.

Kita ada di dunia bukan untuk mencari seseorang yang sempurna untuk

dicintai TETAPI untuk belajar mencintai orang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna.







notakakikudibibirmu

sleepy...esok jalan jem....

2 kritikan membina dan membinasakan:

Cik Wani said...

hye,blogwlking here.

btw jom komen kt link entry wani ni.

http://akuazwani91.blogspot.com/2011/07/i-saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

thx a lot =)

Taufan Bin Ribut said...

romantis ^_^


Entri terkini : Aku vs Camera dan korang yang gile camera
Entri sebelum :Diorang ni lesbian??
Watch my video songs ^_^


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...