My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Monday, August 1, 2011

lafaz niat puasa

Niat Puasa Sebulan Ramadhan dan Harian, Doa Berbuka Puasa, Doa Selepas Berbuka Puasa...



Alhamdulillah.. Ramadhan yang dinanti kunjung tiba..
Jom kita sama-sama share Niat Puasa Sebulan, Niat Puasa Sehari dan Doa Berbuka Puasa ini ya..
Klik Link di atas untuk kongsi dengan rakan Facebook.

Niat Sebulan Berpuasa:-



Maksud:
“Sahaja aku berniat berpuasa keseluruhan pada bulan ramadhan ini kerana Allah Taala”

Niat Harian Berpuasa:-

“Nawaitu sauma ghodin an’adae fardisyahri romadhona hazizhi sanati lillahhi ta’ala”

Maksud:

“Sahaja aku berniat puasa esok hari untuk menunaikan fardu Ramadan tahun ini kerana Allah Taala”


Doa Berbuka Puasa:-

“Allahumma laka shumtu wa bika amantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin”

Maksud:
“Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang”


DOA SELEPAS BERBUKA PUASA

Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.

share from @net...


selamat berpuasa semoga ramadha kali ini
memberi keberkatan....


notakakikudibibirmu

akhirnya putus sudah...ikatan pertunangan
apek dan elia aka blogger jejari runcing...
bagi LT...elia tak patut marah kat wall
malu jugak kalau LT ditempat KF...
dgn isu famili masuk campur bagai..
aperpun tersurat tiada jodoh antara mereka..
diharap elia bertambah matng dgn keputusan KF...
tidak semua hal ley bgtau kat blogg or FB..
sgt merbahayakan...org akan JUDGE kita...
get a LIFE and move on...
untuk KF...berjuang tuk skuad harimau tuk OLIMPIK !!!
pengajaran : bertunang kena lah sederhana...
persepsi org kita....phm2 jelah..bila putus...
tunang...malu dik non....berkias
pssst : sib baek aku suke bersajak ...
hal dalam selimut kena lah simpan baik2..
peace...





2 kritikan membina dan membinasakan:

Anonymous said...

Salam Ramadan. Selamat Menyambut kehadiran Ramadan dan mengerjakan Ibadah puasa. semoga sihat dan gembira selalu.

myLady said...

tengs :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...